Namaste.

Jag önskar Dig välkommen till min blogg. Jag hoppas den ska ge Dig inspiration och glädje i Livet.

En stor inspiration till att jag bestämde mig för att starta en egen blogg är min man. Han har alltid supportat mig och pushat för att jag skulle börja skriva.

Min Blogg kommer i första hand att handla om projektet från skiss till nytt Drömhus, men även om det underbara livet på Bjärehalvön med alla dess näringsidakre och en drivkraft mot en hållbar ekologisk hållbarhet. Men här kommer jag även att skriva om inredning, mode, god mat och annat som poppar upp i mitt blonda huvud. Ni får hänga med så gott ni kan, för ibland snurrar det till ordentligt hos den här damen.....

söndag 31 oktober 2010

Inspirationsrik Sovrums Söndag....

Dimman låg som en slöja över Skälderviken när vi vaknade upp i "stugan" på tomten där vi snart, snart.... eller?..... ska riva och börja bygga vårt Drömhus. Efter en lång promenad utmed havet kom inspirationen tillbaka och hela eftermiddagen har ägnats åt att leta inspirationsbilder på nätet. Dessutom har jag på allvar börjat skriva på Rumsbeskrivningen vilket är ett såååå mycket större jobb än jag någonsin trodde, men oerhört viktig när vi slutligen ska välja entreprenör och entreprenörsform....
Avslutar denna härliga söndag med lite inspirerande sovrumsbilder.

Härligt klassiskt New England 


Ombonat + Svalt = Rogivande


Mixa en tegelvägg med breda mörka ekplank, vackra vita sängkläder med New England kuddar och plädar och kanske två ljusa fårskinnsmattor vid sidan av sängen = Me Like!

Sweet Dreams!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...