Namaste.

Jag önskar Dig välkommen till min blogg. Jag hoppas den ska ge Dig inspiration och glädje i Livet.

En stor inspiration till att jag bestämde mig för att starta en egen blogg är min man. Han har alltid supportat mig och pushat för att jag skulle börja skriva.

Min Blogg kommer i första hand att handla om projektet från skiss till nytt Drömhus, men även om det underbara livet på Bjärehalvön med alla dess näringsidakre och en drivkraft mot en hållbar ekologisk hållbarhet. Men här kommer jag även att skriva om inredning, mode, god mat och annat som poppar upp i mitt blonda huvud. Ni får hänga med så gott ni kan, för ibland snurrar det till ordentligt hos den här damen.....

torsdag 17 februari 2011

Kökstankar

Underbart vackert kakel till köket, precis så vill jag ha det med dubbel diskho och vacker kran.

Vi har bestämt oss för det fina Tibro köket Skär som vi tycker passar vackert in i den miljö vi tänkt oss.


Men jag kan inte bestämma mig för vad vi ska ha för bänkskivor. Vacklar mellan trä, marmor, natursten, granit..... idéer någon???

4 kommentarer:

Mikael Hansson :) sa...

Jag måste nog tycka att en blankpolerad granitskiva i någon mörk nyans hade passat fint i det köket, framförallt för att bryta av mot allt det ljusa.
En träskiva har ju alltid ett visst underhåll med att oljas in och kan om man har otur suga åt sig vissa vätskor..
En marmorskiva kan också vara känslig pga att den är porösare eftersom det är en sorts kalksten, men oj vad snyggt det kan vara med marmor...
Graniten skall tydligen vara lite enklare att hålla ren, och inte lika känslig, dock tung!
Skall bli spännande att se detta bygge ta form...
Ha det!

Mårtensdrätt sa...

Riktigt snyggt kök, gillar den stilen skarpt, vi har valt svarta bänkar av polerad granit som vi har på golvet...Lycka till ser fram emot fler bilder
Kramen
Ulrika

Anonym sa...

Vi har ett liknande kök, vi valde borstad svart granit. Är mycket nöjd med det, gillar den råa känslan! Samtidigt som den är lättskött och blir inte flammig när man torkar den. Lycka till! /Anna

Evalena sa...

Tack för tipsen, mycket uppsakttat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...