Namaste.

Jag önskar Dig välkommen till min blogg. Jag hoppas den ska ge Dig inspiration och glädje i Livet.

En stor inspiration till att jag bestämde mig för att starta en egen blogg är min man. Han har alltid supportat mig och pushat för att jag skulle börja skriva.

Min Blogg kommer i första hand att handla om projektet från skiss till nytt Drömhus, men även om det underbara livet på Bjärehalvön med alla dess näringsidakre och en drivkraft mot en hållbar ekologisk hållbarhet. Men här kommer jag även att skriva om inredning, mode, god mat och annat som poppar upp i mitt blonda huvud. Ni får hänga med så gott ni kan, för ibland snurrar det till ordentligt hos den här damen.....

tisdag 15 februari 2011

Inspirationsresa till Newport

I December gjorde vi en inpirationsresa med bil från New York upp till Newport. Den nyinköpta kameran gick för högtryck och motiv i form av New England hus saknades ju verkligen inte. Men första stoppet blev en liten outlet by där vi shoppade julklappar till familjen där hemma. Istället för att ge oss ut på the highway bestämde vi oss för att ta småvägarna och försöka hitta ett lunchställe i någon liten by. Hittade direkt en restaurang i ett fint ljusgrått hus.
Fasaden ser ut som trä på avstånd men är ett näst intill underhållsfritt material som har ett namn jag såklart helt glömt bort. Nåväl, vi beslutade inte äta här utan körde vidare en liten bit tills vi kom till byn Clinton. Här fanns bara såååååå många vackra hus. Efter en timmes fotande, där säkert en hel del människor började undra vad vi sysslade med egentligen, så kom vi ner till hamnen and The Lobster Landing. Det blev kärlek vi första ögonkastet. Ägaren är en helt underbar Italienare som idag säljer åtskilliga tio tusental Lobster Rolls från detta charmiga lilla hus. Vi hade tur som kom förbi en dag i December för i Juli ringlar sig kön hundratals meter upp mot byn.

Mätta och lyckliga for vi så upp till Newport och meckat för New England arkitektur. Lite bilder därifrån kommer här inom kort.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...