Namaste.

Jag önskar Dig välkommen till min blogg. Jag hoppas den ska ge Dig inspiration och glädje i Livet.

En stor inspiration till att jag bestämde mig för att starta en egen blogg är min man. Han har alltid supportat mig och pushat för att jag skulle börja skriva.

Min Blogg kommer i första hand att handla om projektet från skiss till nytt Drömhus, men även om det underbara livet på Bjärehalvön med alla dess näringsidakre och en drivkraft mot en hållbar ekologisk hållbarhet. Men här kommer jag även att skriva om inredning, mode, god mat och annat som poppar upp i mitt blonda huvud. Ni får hänga med så gott ni kan, för ibland snurrar det till ordentligt hos den här damen.....

lördag 6 november 2010

Det har varit en hektisk vecka på jobbet som inte lämnat mycket tid till husplanering. Men i onsdags fick vi en hel dag i Göteborg med besök hos vår nye arkitekt som ska finputsa våra husritningar och överföra våra önskemål om detaljer, fönster, pelare m  m till riktiga ritningar. Sen blev det tid att besöka såväl kakel som kök och bad företag för att hämta mer inspiration. Avslutade onsdagen med besök hos svägerskan som jobbar som arkitekt på Bollebygdshus. Utan henne skulle vi inte klara hela den här processen, så en jätte kram till dig B.

Såhär öppet upp i nock ska vi också ha det i entrén. Blir en härlig rymd direkt när man kliver in genom dörren, vilket blir jätte härligt.



Såna här regniga och ruskiga höstdagar skulle det vara supermysigt att krypa ner i ett varmt bad och höra elden spraka härligt..... hög mysfaktor.

Nej nu är det dags att förbereda sig inför kvällens Kalkonmiddag hos goda vänner.
Ta vara på varandra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...