Namaste.

Jag önskar Dig välkommen till min blogg. Jag hoppas den ska ge Dig inspiration och glädje i Livet.

En stor inspiration till att jag bestämde mig för att starta en egen blogg är min man. Han har alltid supportat mig och pushat för att jag skulle börja skriva.

Min Blogg kommer i första hand att handla om projektet från skiss till nytt Drömhus, men även om det underbara livet på Bjärehalvön med alla dess näringsidakre och en drivkraft mot en hållbar ekologisk hållbarhet. Men här kommer jag även att skriva om inredning, mode, god mat och annat som poppar upp i mitt blonda huvud. Ni får hänga med så gott ni kan, för ibland snurrar det till ordentligt hos den här damen.....

tisdag 21 december 2010

New York Christmas Feeling

Äntligen tillbaka här på bloggen efter en mycket givande resa till USA. Först blev det julshopping i New York och det kan ju ALDRIG ALDRIG gå fel. Finns ingenting härligare än Manhattan i December..... det vill säga i början av December så man kan komma hem och uppskatta allt den fina och underbara jul vi har här i Sverige.

Bild Evalena Strandkjer

Julmarknaden i Bryant Park vid Time Square är helt ljuvlig, full av små mysiga stånd där lokala hantverkare ställer ut och säljer sina smycken, konstverk, tvålar och mycket annat.

Jag kommer tillbaka med massor av bilder från vår resa uppför New England kusten till Newport där vi fullkomligen försvann in i vår husdröm....... wow ......

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...