Namaste.

Jag önskar Dig välkommen till min blogg. Jag hoppas den ska ge Dig inspiration och glädje i Livet.

En stor inspiration till att jag bestämde mig för att starta en egen blogg är min man. Han har alltid supportat mig och pushat för att jag skulle börja skriva.

Min Blogg kommer i första hand att handla om projektet från skiss till nytt Drömhus, men även om det underbara livet på Bjärehalvön med alla dess näringsidakre och en drivkraft mot en hållbar ekologisk hållbarhet. Men här kommer jag även att skriva om inredning, mode, god mat och annat som poppar upp i mitt blonda huvud. Ni får hänga med så gott ni kan, för ibland snurrar det till ordentligt hos den här damen.....

måndag 17 januari 2011

Smart Hus

King Size Räkmacka från Gothia Towers. Rekordåret 2008 såldes 145 026 st sådana här läckerheter!!!

Idag har vi varit i Göteborg och haft möte med personalen i vår egna fina One Off butik i Kompassen. Köpte en skaldjurslasagne på Feskarbröderna på väg till bilen.... blir nästan alltid något gott därifrån när vi är på besök i stan ;- )
Eftermiddagen ägnade vi åt nya huset. Träffade ett par helt super duktiga inredningsarkitekter som verkligen kan Newport/New England stilen. De har bl a ritat ett eget kök som de visar i sin butik i Mölndal. Jätte fint men jag tror nog att vi håller oss till Tibros Skärö kök som vi bestämt oss för redan tidigare. Men tror de får hjälpa mig med spa, badrum och alla platsbygda garderober och bokhyllor.... vi får se...
Hade också möte med en super duper duktig kille som kunde allt och mer därtill om Smarta Hus och belysning. Helt otroligt vad mycket man kan göra idag för att koppla samman all typ av el, belysning, larm, TV, internet, audio/video.... så att man bara behöver en enda liten apparat för att sköta allt. Dessutom sparar man energi = pengar och slipper allt vad sladdar heter. Infällda högtalare i tak och väggar. Och det bästa av allt är att när man gör det från scratch när man bygger nytt så blir det inte mycket dyrare än en vanlig gammeldags elinstallation, men man får galet mycket fler möjligheter och ett helt personligt hem....
 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...